torsdag 24 februari 2011

Jag ser ljuset Jonathan!


För några veckor sedan råkade jag ställa klockan fel, en timme för sent blev det...jag och barnen klev upp i godan ro och det var inte förrän min man kom hem och frågade varför vi fortfarande var hemma som jag insåg vad som hänt! Som tur var hade jag inga åtagande den morgonen som kom i kläm!

Jag har inte tänkt på det förrän igår morse. När jag satte mig i bilen blev jag alldeles kall - blev för en liten stund helt säker på att mitt misstag för några veckor sedan hade upprepat sig. Gick snabbt tillbaka i huvudet vad som hänt på morgonen och insåg att det sista barnen gjort innan vi for var att se ännu ett fantastiskt avsnitt av Fåret Shaun - phu då hade jag fel! För Fåret Shaun får alltid avsluta morgonens bestyr innan vi skyndar oss till dagis, så allt var helt i sin ordning.

Jag insåg sedan vad det var som utlöste detta kaos i mitt huvud under några sekunder - det är ju LJUST! Helt plötsligt känns det inte som att man konstant rör sig till och från jobben på natten, utan vi får njuta av ljuset. Det är ju alldeles, alldeles underbart!

Imorgon är det sista dagen innan ett efterlängtat sportlov börjar dessutom har yr.no lovat goväder. ÄNTLIGEN!

2 kommentarer:

  1. Även om det har varit besvärligt kallt länge nu - så är ljuset helt underbart! =)

    SvaraRadera
  2. Tack Frida för din fina kommentar ang vårt bröllop :)

    SvaraRadera