söndag 6 februari 2011

Äntligen!

Ännu ett år får vi följa med "cirkus" Melodifestivalen! För mig är det som en cirkus - en massa nr som man har övat på i månader. Kläder, smink, kroppar och rörelser - det är en låtsas värld som vi får vara med och bevittna. Just den insikten tror jag är bra att förmedla till de yngre tittarna så att de förstår att det inte är ett ideal utan en show där mycket är på låtsas eller väldigt tillrättalagt. Men trots detta kan jag inte värja mig - jag faller pladask! Showen och all musik gör mig lycklig - även om det stundtals är falskt, trist och kasst så är det ändå roligt! För jag älskar musik, älskar att dansa så det står härliga till. Därför är det kanske ingen skräll att jag gick igång på Swingfly o Danny, att dansa till dem skulle var lika självklart som att andas :)

Ser framemot att cirkusen reser vidare till nästa stad och ger oss alla 8 nya artister och låtar att hissa och dissa, hata och älska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar