fredag 18 mars 2011

Ibland är det en fröjd...


Denna vecka inleds releasepartyna...igår körde Pernilla, Åsa, Linda och Frida den nya Bodypumpen. Och idag är det min och Lovisas tur att köra pumpen!

Som kund har man inte så stor koll på vad det innebär att lära in ett nytt pass. Att det är ny musik och lite annorlunda rörleser är ganska uppenbart. Men det krävs ganska mycket tid och övande för att verkligen sätta ALLT! Jag kan tex rabbla koreografin till alla de förkoreograferade pass som jag kör utan musik - så bra måste man kunna det för att i förväg säga när ny rörelse kommer och för att kunna coacha och vara helt närvarande med deltagarna.
Dessutom ska man veta vad fokus för just denna release är och kunna trackfocus för varje låt som man kort och koncist presenterar mellan låtarna.

Så om vi instruktörer verkar lite stirriga och disträ de närmsta veckorna så vet ni varför :)

Jag har jobbat med Bodypumpen denna vecka och brukar gå ut och gå med musiken i öronen för att verkligen sätta koreografin i ryggraden - igår var det en fröjd att plugga koreografi - att få en solpromenad samtidigt är inte dumt...

Nästa release är BODYBALANCE 52 på måndag 21/3 kl 20.00, då ska Lovisa och Hanna guida er igenom en fantastisk release!!! Jag kommer bara att köra Bodysteppen på måndag eftersom vi ska köra upp till Vuoggatjålme den kvällen, så då blir det Bodybalance och Bodystep-plugg bland fjäll, skotrar och pimpelspön...

/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar