tisdag 19 juli 2011

Allt annat än lagom!




Vi bor verkligen i landet lagom! Man kan gå utanför ramarna, men bara lagomt mycket! Då och då inser jag att jag ibland håller tillbaka "för man kan ju inte göra så"...vem är det vi försöker vara eller bli? Medelsvensson? Vem är det? Inte jag i alla fall!




  • Jag tittar för lite på TV!

  • Jag dansar för mycket när jag e ute...

  • Jag är för kristen!

  • Jag låter mina barn pröva alldeles för farliga saker.

  • Jag äter definitivt för mycket godis!

  • Jag ger för lite till välgörenhet.

  • Jag dricker på tok för lite alkohol.

  • Jag är alldeles för envis.

  • Jag har för lite koll på ekonomi å såna saker.

  • Å jag tränar för mycket för att vara en småbarnsförälder.

Ja listan där jag går utanför ramarna kan göras lång! Men när jag skriver ner det så här svart på vitt inser jag att det här är jag - ingen medelsvensson...utan jag! Som livet e just nu!



Hur är du? Hur skulle du vilja vara? Att gå utanför ramarna kan vara läskigt - framför allt om andra människor dumförklarar, men om mán inte gör det blir man bara en medelsvensson, å vem vill egentligen vara det?












































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar