söndag 26 juni 2011

Summertime :-)


Midsommar ligger nu bakom oss och det känns som vanligt = man inte riktigt har hängt med. På sista tiden har jag haft så otroligt mycket att göra. Ett nytt seniorpass är koreograferat och filmat, färdigt för alla Step In anläggningar att användas till hösten. 3 nya Les Mills pass (Bodypump, Bodystep och Bodybalance) är nu intryckta i min lilla hjärna. Och lägret som startar direkt efter min semester (ifrån kyrkan där jag också jobbar) är i stort sett färdigplanerat!

Nu börjar nedtrappningen tills jag blir helt ledig nästa vecka!

Imorgon börjar också Step Ins julischema, jag kommer att vara helt ledig ifrån allt vad pass heter i 2 veckor - det känns lagom tycker jag. Tränar man året runt tror jag kroppen behöver varva ner någon gång. Det är inte alltid så lätt för oss som tränar mycket, för kroppen säger MER hela tiden! Men jag tror det är viktigt att kunna ta en paus och koppla bort allt vad träning heter!

MEN ni märkte att jag inte tar sommarlov i 2½-3 månader, jag vet att många som tränar och inte riktigt har ångan uppe tar sommaren som ett skäl till att ta sommarlov ifrån allt vad träning heter. Problemet med det är att vägen tillbaka efter en sommar av slappande och ätande blir onödigt tung och lång! Visst kroppen behöver en paus, men inte i flera månader!!! "Till hösten DÅ ska jag..." är en vanlig kommentar - men här och nu då?

Hur gör man då? Hur håller man ångan uppe under sommaren? Hur får man tid till lugn och njutning samtidigt som kroppen mår bra och är hälsosam?

TIPS:


  1. Om det har blivit massor av onyttigheter, ta dig tid att laga bra mat i någon dag och bryt den dåliga trenden.

  2. Rör dig i vardagen! Ta en simtur när du är på Alder, ska du träffa ngn vän - spring eller gå tillsammans!

  3. Tränar du annars på Step In har du nog ett gäng med övningar du kan göra på gräsmattan = armhävningar, situps, benböj, plankan, ryggups. Slå på din favvomusik och kör!

Och självklart: KOM IN PÅ STEP IN, de flesta pass är bara 1 timme!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar