måndag 28 november 2011

Våran underbara Anders!

Har ni också en profil på jobbet, en person som är som en inventarie på stället? Det har vi på Step In, han heter Anders och han är alldeles alldeles underbar!

-Vem är Anders Khemi?
Uppvuxen i Murjek, gick gymnasiet i Boden. Då visste jag en sak nämligen att jag aldrig skulle bo i Boden. Men sen fick jag jobb här och här är jag!!

-Hur kom det sig att du började instruera? Hur länge har du hållit på?
Bodde i Usa 97-98, då började jag träna vilket jag fortsatte med när jag kom hem. 2001 kom det upp en lapp på Stepin då dom sökte instruktörer. Då jag alltid gillat att prata inför andra så hörde jag av mej. Så i år har jag passerat 10 år som instruktör.

-Har du någon förebild inom träningsområdet?
Nej ingen direkt men Monica Björn som var instruktör på min första utbildning ger mej en speciell känsla. Hon är dessutom alltid glad när man träffar henne vilket inte gör saken sämre. Annars försöker jag hitta bitar från varje instruktör jag för.

-Favoritträningslåt just nu?
Jump med Pointer Sisters. Kör den då och då på spinningen och den driver verkligen på. En låt från 1984 och den kommer garanterat att vara med mej så länge som jag håller på.

-Favoritträningskläder just nu?
Egentligen vad som helst så länge dom inte skär sig mot vattenflaskan. Men min gröna cykeltröja med grodor på gör det inte tungt att köra ett spinningpass. Till den använder jag mig av en svart flaska.

-Vad gör du när du inte är på step in?
Jobbar åt trafikverket +100% , jobbar fackligt, ordförande i bostadsrättsföreningen, skjuter pistol där jag även är med i förenings-, krets- och förbundsstyrelsen plus en massa annat. Finns inte så mycket tid över efter det.

-Någon du gillar väldigt mycket?
Noomi, som är en Fransk bulldogs tjej på 7 månader. Hon bor i Stockholm tillsammans med Paula och Jimmy (Paula är Anders systerdotter...Fridas anmärkning)

-Något du inte alls tycker om?
Folk som inte hälsar när man möter dom. Hej är ett ord som är enkelt att använda och som kan såra så mycket när det inte används.

-Vad ser du mest fram emot i dessa ombyggnadstider här på Step In?
Just nu att få vara ledig en helg. Har jobbat hur mycket som helst senaste månaden så jag behöver nån dag utan att göra nånting. Vad gäller ombyggnationen så ser jag inte fram emot nåt alls. Har varit på en hel del gym och konstaterat att vi har ett riktigt bra ställe att träna på. Tror också att ombyggnadsperioden kan bli riktigt stökig då allt skall hända samtidigt som verksamheten skall snurra på som vanligt. Så jag tror att det kan bli en tuff period, men när allt är klart lär vi glömma allt stök som varit. Sen hoppas jag att vi kan hitta ett litet rum där vi kan ha en annan verksamhet än vad vi har idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar