fredag 6 maj 2011

Grussäsong

Vem har sagt att försäsongsträning är kul? Inte jag iallafall fall, men precis som med renovering, plattsättning eller fotboll så är förarbetet helt avgörande för hur slutresultatet kommer att bli. I de flesta fall är snabba resultat inte lika bestående och genomarbetade som långsamma resultat. Just nu satsar många på beach 2011, personligen har jag lite svårt för det uttrycket. Jag skulle nog hellre säga "life 2011, 2012, 2013 osv... Den träning jag gör påverkar mig så mycket på sikt också. När man tänker så blir träningen inte lika panikartad och jojoträningen blir ett minne blott! Det viktiga är att alltid låta kroppen vara igång, en promenad men en vän isf ett stillasittande fika, några extra trappor, ett träningspass, pota på i trädgården - vad det än tänkas bli så är det rörelse!

Du kanske tycker att träningen känns jobbig - det tycker nog de norrländska fotbollslagen också...Grussäsongen är i full gång! Men tiden rullar på i väldig fart och det är inte så länge tills man får kliva ut på den mjuka, godluktande gräsmattan och får se resultat av de arbete man lagt ner...

Dag 10 av 21, nästan halvtid - känns riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar