tisdag 3 maj 2011

Jag kunde inte hålla mig....

Bjöd på kladdkaka ikväll och skulle bara plocka bort det överblivna från plåten när det hände! Jag började genast övertala mig själv i tanken "ähh, jag måste ju bara smaka hur den blev" å vips så hade jag tagit en bit med lite grädde på!

Nu kanske du tänker - "jaha, då är detta över", eller "nu e hon körd" och det är precis det som är så lätt att tänka när man ska bryta en ovana och misslyckas. Och lyssnar man på det så är man direkt tillbaka till noll och kanske till och med till minus från det man startade.

Men jag lyssnar inte på det utan tar istället med mig en lärdom = man ska inte slappna av och tänka att man är på säker mark...

...och som en äldre kompis sa till mig i min gröna ungdom: "det farliga är inte att falla utan att inte ställa sig upp igen" så nu går jag och lägger mig för att imorgon, när jag vaknar, ställa mig upp och fortsätta min utmaning med ny energi!

God natt!

2 kommentarer:

  1. Ingen skada skedd bara o köra igen Frida! är målet att sluta helt med socker eller ska du hålla dig i 21 dagar?

    SvaraRadera
  2. Hoppas du njöt av biten du åt!:-) Jag tror det är förödande med dåligt samvete för allt! Brukar säga till människor (läs bantande kvinnor) i min omgivning; Ät och njut eller låt bli! Du har alltid ett val! Kämpa vidare med en ev överkonsumtion, men förbjud inte - då blir det bara mer lockande!

    SvaraRadera