söndag 29 april 2012

Instruktörsintervju med härliga Julia

Här kommer en lite presentation på våran instruktör Julia Pohjanen :-)

Vem är Julia? 
Jag är en glad, positiv och ganska lugn person. Är även rätt blyg, dock blir jag modigare allt eftersom tiden går. Jag är storasyster, äldst av tre systrar. Jag har nog kört en del med mina systrar genom årens gång, som en storasyster ska! ;) Trots det har vi alltid varit bästa vänner, och har alltid sjukt kul tillsammans. Just nu studerar jag till Civilingenjör vid LTU, och bor hemma hos min kära mor och far. Förra året spenderade jag i Oslo, då jag jobbade som ett djur för att spara pengar till att resa. Och vilken resa det blev! Jag, min pojkvän och en gemensam vän till oss reste runt i USA hela hösten. Det var definitivt den coolaste och bästa resan jag gjort i mitt liv. 

-Hur kom det sig att du började instruera? Hur länge har du hållit på?
Jag började gå träna på StepIn under andra året på gymnasiet, eftersom att jag slutade simma då det inte gick ihop med skolan. Jag och min mamma gjorde en deal, om hon fick följa med och träna med mig, så betalade hon mitt gymkort. Det tackar man ju inte nej till! Vårt första pass var just BodyStep med Frida, och herregud! Det var så svårt, jag hade noll koll på vad jag höll på med! Tror aldrig att jag och min kära mor har skrattat så mycket förut ;) Men tack vare att Frida var en helt awesome instruktör, så vågade vi oss ändå tillbaka, och jag kände direkt att det här vill jag också göra!  Så jag anmälde mitt intresse till StepIn, och tänka sig, de behövde en instruktör i BodyStep. Nu har jag instruerat i BodyStep i ca ett år, med ett uppehåll på ett halvår då jag bodde i Oslo. Nu under vintern 2012 har jag även fått äran att leda seniorgympan, det är sjukt kul! :)

-Har du någon förebild inom träningsområdet? Alla fina instruktörer på StepIn , som alltid peppar och ger allt! När man som jag kan vara lite lat ibland, är det precis vad man behöver! Och så klart, mina hurtbullar till föräldrar ;)

-Favoritträningslåt just nu?Oj oj oj, galet svår fråga... Hahaha, får man välja flera låtar? Jag gillar egentligen all musik som taggar igång en! Två som jag tycker är galet bra just nu är "You Make Me Feel", första uppvärmingslåten på Bodysteppen, och " I'm Sexy and I know It" med LMFAO. Musiken är för mig det viktigaste när man kör gruppträningspass. Det är med hjälp av musiken man kan pressa sig till nya höder! :)  

-Favoritträningskläder just nu?Jag tränar helst i vanliga nike-tights och ett linne. Enkelt och bekvämt! Gärna ett färglatt linne med ett fränt tryck på, men känner jag mig hardcore så är det helsvart som gäller. Så om jag kommer till mitt pass i en helsvart outfit, då vet ni att det ska svettas!!!

-Vad gör du när du inte är på step in?Jag pluggar, umgås och bara lever livet. En favoritsysselsättning är ju att spendera en hel dag och natt i soffan och sträcktitta på olika serieboxar. Vet inte hur många gånger jag har sett vänner-serien, alla 10 säsonger... Vissa kanske skulle kalla mig lite slö, men jag väljer att se det som att jag är en mästare på att koppla av och inte stressa i onödan. Och alla vet ju att det är en bra egenskap!

-Något du gillar väldigt mycket?
Min underbara familj, min fina pojkvän och mina vänner! Och ett orginalmål från Max med plusmeny sitter ju självfallet aldrig fel... 

-Något du inte alls tycker om?
Människor som ser ner på andra människor, eller trycker ner andra för att själva känna sig bättre. Och getingar! Fasansfulla och livsfarliga varelser!

- Vad ser du fram emot mest när du tänker på sommaren? 
Att sola, bada och bara ta dagen som den kommer! Då min förra sommar bestod av att jobba, äta och sova, så ska jag denna sommar verkligen njuuta! Längtar efter att sitta på mysiga uteserveringar till sent på kvällen och umgås, kunna ta en prommis mitt i den ljusa natten och att kunna grilla! Tyvärr måste man ju även sommarjobba, fattig student som man är. Lite plåster på såren är att mitt sommarjobb består av att vara badvakt, så jag får ju vara utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar