lördag 15 januari 2011

SENIORRELEASE!

I onsdags var det dax! Över 40 förväntansfulla seniorer uppdelade på två pass hade tagit sig till Step In för en ny release av Må bra Seniorträning! Det här är nog närmast lärarkänsla jag kan komma. Det kändes så roligt att se alla igen, allt återgår till det normala. Några nya ansikten hade hittat till passet och det var så klart extra roligt! Jag var nervös inför passen eftersom det var så längesen jag faktiskt koreograferade passet så jag fick lära in det igen. Men när musiken startade och jag såg alla förväntasfulla och leende seniorer var det lungt!

De var svettiga och fortfarande leende efter passet så jag tolkar det som att koreografin gick hem :) Några uttryckte sitt gillande över musiken och några var nöjda över passet som sådant så det kändes väldigt skönt. Det är alltid lite spännande hur en koreografi tas emot - man kan tycka att de ena är lätt och nått annat är svårt, men när det är skarpt läge kan det vara helt andra saker de tycker är trixiga och svåra. T-steget i sista konditionslåten kommer vi att få jobba lite med, men vi har ju en hel vår framför oss!!!

Efter passet var det dax för det åtråvärda onsdagsfikat. Ibland duschar jag på Step In efter passet och då kan man höra att de sitter kvar lääänge och pratar. Om jag får ha hälsan och om det finns seniorträning när jag blir 60+, då ska jag också göra så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar