tisdag 25 januari 2011

VILSEN I TIDEN!

Idag råkade jag skriva fel - jag skrev att det var 2001! Det kändes så naturligt och helt rätt...men hjärnan registrerade någonstans att jag ändå var ute och cyklade. Med några knapptryckningar och med ett leende på läpparna var det fort åtgärdat, men jag kunde inte låta bli att reflektera över att 2001 ändå kändes mer rätt än 2011!
Millenniumskiftet med Markoolios "Millennium 2" är inte 11 år bort - inte i min hjärna iaf! Och alla filmer som är från 2000-talet är ju rätt så nya - ända tills man ser en, då inser man att det nog har hänt endel på dessa år.

2011 - visst var det då alla bilar skulle sväva i luften och vi skulle äta mat i form av några piller. Alla skulle ha varsin städrobot (den är sjukt saknad hemma hos oss iaf) och hjärnan skulle fylla på fakta med hjälp av en dator. Allt detta låter konstigt och overkligt, men jag måste ändå erkänna att många saker har förändrats och förnyats som jag aldrig hade kunna tänka mig!

Men det enda jag inser är att tekniken förändras, årtalen bara rullar på och mina barn är så stora, fast dom i min värld, nyss inte ens var påtänkta. Men jag som står i all förändring är densamma - men med ändrade vanor, nya lärdomar och nya bekantskaper. Tänk vad spännande livet är...undra hur det är år 2021?!?! Då behöver vi nog inte träna - då gör någon maskin det åt oss medan vi sover! Fast då skulle jag ju inte få köra Zumba, näääe tur att det är 2011!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar