fredag 15 oktober 2010

Grönt är skönt!

Är du som jag? Du vet, så där nöjd. När man lärt sig något är det så lätt att luta sig tillbaka och känna "Yes, jag kan det här" och så är den där, känslan - nöjd.

Nästa vecka har vi GRÖNA VECKAN på Step In. Om du aldrig har varit på några av våra gruppträningpass eller om det var ett tag sen du tränade hos oss så har alla chansen att under en vecka, gratis få testa på vad vi har att erbjuda. Därför är det ett ypperligt tillfälle för dig som tränar att bjuda med någon i familjen, en vän eller varför inte en arbetskamrat?!?
Hela veckan kommer passen att vara anpassade - GRÖNA, där av namnet. Det kommer att finnas fler instruktörer tillgängliga och hela Step In är rustat för att ta emot nya och "gamla" deltagare!

Tillbaka till NÖJD-känslan..."varför ska jag om jag nu känner mig nöjd gå på GRÖNA pass? Jag vet hur allt går till (för jag har gjort detta minst 100ggr) och jag gillar när man bara kör på så att träningen blir snabb och effektiv". Det är precis till den som tänker så här som vi också vänder oss. Att vara nöjd är bra, men också lite farligt. Visst ska man vara stolt för varje sak i livet man klarar av och för varje utmaning man antar, men livet stannar aldrig. Vi är i ständig förändring och kan alltid lära oss något nytt. Nästa vecka kommer att vara fullproppad med tekniktips och nyttigheter som vi alla kan ta del och lära oss något utav.

När BODYPUMP firade 60 releaser hade man klipp ifrån de första instruktörsvideorna (alla instruktörer får en video att lära in passet till - detta var en sån) och vi instruktörer höll på att skratta ihjäl oss. Det var inte bara kläder, hår och smink som hade ändrats på 15 år utan även vissa rörelser. Under årens gång har man modifierat rörelserna och finjusterat teknikerna efter feedback ifrån tränande och i samråd med sjukgymnaster. Till och med skaparna av alla dessa pass har insett att de aldrig kommer att bli nöjda - utan de jobbar ständigt vidare för att bli bättre.

Så nästa vecka hoppas jag att du känner dig välkommen och motiverad att testa, uppleva, njuta och inspireras för du vet väl...GRÖNT ÄR SKÖNT!

/Frida

1 kommentar:

  1. Hoppas blev lite fel med förra kommentaren... Tänkte bara säga att jag gillar den nya bakgrunden och dina inlägg Frida :)

    SvaraRadera