torsdag 9 december 2010

JAG SKA BLI ZUMBAINSTRUKTÖR!

Ja, ni läste rätt!!! Jag vet att jag inte är Sveriges mest dansanta - och defenitivt inte Step Ins heller, men jag gillar utmaningar och vill lära mig!

Vi är ju så olika och vi "passar" att träna olika saker - men det säger absolut inte att man då ska låsa sig vid det man är bra på! Men man kan komma tillbaka dit man känner sig "hemma" och få slappa av i att man är bra på det man gör och att man inte behöver anstränga sig för att hitta rätt!

Jag tex känner mig mest hemma i steppens värld - Step 1, 2, 3, stepmuskel, Bodystep - you name it!
Mycket kondition och uthållighet (när jag spelade fotboll var jag yttermittfältare = kondition och uthållighet).

Styrketräning är inte min starka sida (åhå, en lite ordvits smög sig in...) - kanske eftersom min kropp inte frambringar stora bulliga muskler så att man märker att det verkligen ger resultat!
Däremot hittade jag hem i Bodypumpen eftersom det handlar mera om uthållighetsstryrketräning - och där kan jag hitta motivation och märker att jag blir starkare! Inte hemmaplan, men det är så grymt kul!

Jag har alltid upplevt mig rätt så stel och velat bli lite rörligare, i vissa perioder har jag prioriterat att gå som kund på Bodybalance och gick den utbildningen för snart 2 år sedan. Inte heller det är en träningsform som jag känner mig "hemma" i, men som jag tycker är fantastiskt rolig att få utmana mig i. Inte bara rörelsemässigt utan också hur man skapar en annan atmosfär, har ett lite annat sätt att instruera på osv.
När jag gick Afro Power Dance - utbildningen fick min kropp göra saker den aldrig gjort förr - oj så härligt det var! Och nu ska jag fortsätta på den dansanta vägen och gå Zumba-utbildning precis innan jul. Hade tänkt beställa en massa coola, snygga, groova kläder så att jag skulle se proffsig ut även om jag inte är det!!! Men kassakistan sinar så jag får väl ta mina gamla trasor då....och öva öva öva så att jag inte behöver gömma mig bakom kläder för att se proffsig ut!

Men nu ska jag fokusera på Bodypumpen (hade release idag) som jag ska köra hela själv på fredag. Sen står Bodybalance och Bodystep på tur nästa vecka.


Omväxling förnöjer :)


1 kommentar:

  1. Tycker det ska bli jättekul att Zumba kommer till oss. Jag kan inte dansa som instuktörerna men det gör inget för jag har så kul o det känns som man är en superstjärna!!! Det posiva Frida är ju att alla har olika Zumba så du kan ju skapa en egen stil!!!!

    SvaraRadera