onsdag 29 december 2010

Mellandagsrea!

Alltså visst var det annorlunda förut - jag ska inte säga förr, för då låter jag så gammal...

Men jag har för mig att juldagen och annandagen var till för att träffa släkt och vänner och bara ta det lungt, som en nyrik tonåring läääängtade man ju till 3:e dagen efter jul då alla reor satte igång. Nu för tiden är reorna igång på juldagen. (Nu kommer min ålder att skina igenom) Alltså finns det ingen dag som får vara fredad? På julafton brukar det vara repotage om sista-minuten-shopparna och nu kan samma människor bege sig till affärerna på reorna dagen efteråt! Ok, nu mer är jag ingen nyrik tonåring....utan en tvåbarnsmamma som gärna har någon hemmadag för omväxlingsskull, men ändå.

Jag försöker leva efter mottot: Allt har sin tid - alla ni som känner mig väl vet att jag betonar FÖRSÖKER väldigt tydligt. Jag tror att det är bra för oss människor att vänta och längta och sen lära sig att det kanske finns en vits med att vänta ibland. Tyvärr går vi emot att vela ha allt alltid, det tråkiga är bara att magin lätt försvinner - det man är van vid blir ju inte särskillt speciellt. Men när tillgängligheten ökar hakar de flesta på tåget (inkl jag själv). En man jag satt bredvid på Norrigårdens julbord berättade för mig om när han som liten pojk fick cykla in med sin äldre släkting till Boden, där fick han sin första banan - det var en upplevelse han bär med sig hela livet!

På Step In har vi just nu julschema. Antal klasser är reducerade och vissa klasser finns inte alls med på julschemat...men nu kommer vi till det fina :) Vårat vårschema är FULLSPECKAT med roliga, inspirerande och utmanande klasser för er alla! Så för att citera mitt motto igen: ALLT HAR SIN TID! Att äta, umgås och träna med någon hemvändare kan man göra i juletider åsså får vi ladda upp för en fantastiskt träningsvår!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar