torsdag 21 april 2011

Oj, så skönt!

Idag har vi hela påskhelgen framför oss - oj, så härligt! Utevistelse, mat, vänner, familj och godis brukar fylla våra påskar. För mig som är kristen har ju påsken en djupare innebörd också, eftertanke, glädje och tacksamhet är endel av det jag fylls av vid denna högtid!

Jag frågade mina seniorer (alltså de som går på 60+ passen) i onsdags hur långfredagen var för dem när de var unga, och alla sa låååång, tråkig, dötrist. Tydligen så spelades bara dyster musik på radion, allt var stängt och man skulle sörja. Hmmm, och idag vet många inte ens varför vi firar påsk! Men hur det än är med den saken så hoppas jag att vi alla får en riktigt härlig påskhelg, och om du inte vet varför vi firar påsk så går det alltid att googla på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar