tisdag 26 april 2011

DAG 1 - Sockersanering!


Jaha, så var man där igen. Frågan är inte om jag ÄR sockerberoende, utan i vilket stadie av sockerberoendet jag är. Och så här efter påskhelgen är det KATASTROF, inser att jag börjar morgonen med att fundera om vi har några godisgömmor någonstans :/


För några veckor sedan försökte jag ha ett uppehåll från godisätandet, men kunde ändå inte motivera mig själv när suget smög sig på. Så nu har jag kommit på en bra motivation - att skriva om det här på bloggen - VARJE DAG! Vet jag om att det är en massa människor som känner till detta så blir det som en tävling, och tävligar gillar jag :)


Många säger till mig: "Du som tränar så mycket kan ju äta vad som helst", men det förstår ju alla att man inte kan, ja menar man måste ju göra av med lika mycket som går in i kroppen för att det ska bli ett nollsummespel. Men jag förstår ändå vad man menar när man säger så, och det är inte för att gå ner i vikt som jag vill göra denna utmaning. Näe, däremot märker jag att jag blir tröttare, orkar mindre på passen och slarvar mer med att äta bra mat.


Så oavsett om det är en viktreducering eller en pigghetsboost som behövs kan du hänga med mig på min sockersanering. Hur länge, kanske du då tänker...jo 21 dagar, för det är vad man har kommit fram till är den ungefärliga tiden för att bryta en dålig vana.

Sååå, idag är det dag 1 av 21 - jag började dagen med havregrynsgröt. Bra start iaf, imorgon får vi se hur resten av dagen gick...


Du får gärna dela med dig av dina tankar och känslor om du väljer att anta utmaningen!!!






Inlägget började med godis men avslutas med grönsaker...



5 kommentarer:

  1. Oh, vilken utmaning! Måste bara hoppa på den! Tufft är säkert att det kommer att bli! Har redan planerat att bära iväg överblivet påskgodis till jobbet - så jag slipper ha det i något skåp, som jag inte kommer att glömma;) . Socker, ffa choklad är min absolut största last och jag har otroligt svårt att stå emot sötsuget - men tävling passar mig utmärkt! "Just do it!"

    SvaraRadera
  2. Härligt! Då e vi 2! Jag kommer att avstå godis, kakor, chips, popcorn, glass och annat sött. Med maten kommer jag att äta allt, men dra ner lite på pasta, ris o potatis och ta lite mer av proteindelen! Bara 20½ dagar kvar nu...

    SvaraRadera
  3. Sockerberoende är vi nog alla i någon form. Jag äter nog också för mycket sött ibland (även om jag försöker hålla mig till helgerna. men helgerna blir lätt 3 dagar och det är ju för tusen halva veckan det!).

    Jag märker att magen krånglar om jag slarvar för mycket, så jag ska givetvis haka på din utmaning. Även om jag nog kommer unna mig lite nötter då och då...

    SvaraRadera
  4. Toppen! Jag har flera andra bekanta på FB som också har antagit utmaningen :)

    Jag är sugen...hmmm fast egentligen är jag hungrig! Dags att ge kroppen det den behöver istället för tvärtom....

    SvaraRadera
  5. Jag hoppar på denna utmanning jag med min största last är coca cola, choklad o glass!!! Detta kommer vi att fixa helt klart!!!

    SvaraRadera