tisdag 5 april 2011

Tillsammans är vi starkare!

Den här synen mötte mig när jag kom ut från Step In här om dagen! Och den fick igång mina tankar. Dom här damerna har fattat det - när man hjälps åt går allting lättare!!! Tyvärr tappar vi i Sverige ibland bort detta och tänker "ensam är stark" eller "bara jag får", men jag tror att det aldrig leder till nått bra i slutändan. Tänk vad underbart att vi kan vara tillsammans, med människor som kan hjälpa och stötta. Som jag kan vara glad och sörja med, som peppar mig när jag är nere och som jag kan få ge mina talanger och goda sidor till! Och då talar jag verkligen inte bara om de som har haft lyckan att hitta en partner som de kan dela en del av detta men...utan alla människor som vi får ha runt omkring oss - utan dom skulle det vara en fattigare och gråare vardag! Bara att få möta Anki när jag kliver in på Step In och få ett "hur är det" eller om det är mycket i receptionen bara ett litet "hej" eller en blick som säger "är du här igen" ;) sen träffa någon instruktörskollega i instruktörsrummet som jag kan dela en lite glimt av vardagen med. För att inte tala om alla de deltagare som kommer på passen och ger massor av energi och glädje till mig bara genom att de är där - och leenderna, svaren och dom kämpande minerna som man allt som oftast får är en sån bonus att jag iaf längtar till nästa pass så fort jag har sagt tack för idag! Så tror inte du heller att ensam är stark - kom och träna på vår gruppträning, för tillsammas är vi starkare!!!

2 kommentarer:

  1. Du skriver så himla bra! Du är verkligen fantastisk på att ge energi på dina pass! En blick, ett leende och vips tar man i det där lilla extra! Och Anki är verkligen perfekt i receptionen! Alltid lugn och vänlig och alltid med ett leende i beredskap!

    SvaraRadera