tisdag 23 november 2010

Ett riktigt bra julklappstips!!!


Okej! Om vi ska vara riktigt ärliga...behöver vi köpa en massa saker till varandra i julklapp??? Nja, knappast! Jag tror att de flestas hem är ganska fullbelamrade med grejer, för att inte tala om alla våra barns rum - det är en bragd varje gång barnen kan bestämma sig för vad de ska leka med eftersom dom har så många saker att välja bland. Men om man VILL ge nått - för det är ju faktiskt helt fantastiskt att få köpa, slå in, tänka hur den kommer att tas emot och sen få se när paketet öppnas!

Här kommer då mitt tips: GE EN UPPLEVELSE! En sak blir omodern och bidrar bara till konsumtionssamhället och slit & släng attityden. En bra upplevelse kan du bära med dig länge - ibland hela livet!

Vad kan det då vara för upplevelser?!? På Step In har vi paket för välbefinnande där man mixat en månads träning med exempelvis massage. Till barnen har vi också olika möjligheter till upplevelser - Funky Kids, Bliss eller Plumsakurs.

Några som vi känner ger ofta sina barnbarn i present 3 val...ex: 1) Tågresa till Luleå och äta på restaurant 2) Badhuset med hamburgarlunch 3) Bowling med fika. Sen får barnen välja något av dessa en given dag. Å barnen älskar det, att ensamma få kvalitétstid med en vuxen och få göra något roligt. Jag tror inte att det bara är barn som uppskattar kvalitétstid och att få göra något roligt...så detta fungerar på alla åldrar, men alternativen blir kanske lite annorlunda :)

Själv önskar jag mig faktiskt en sak och en upplevelse: En Smartphone och en heldag med mina närmsta vänner! Hoppas min man läser denna blogg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar